Tuesday, February 24, 2009

'DrAmA Di PaGi HaRi'

Macam biasa lepas 'Punch Card' aku duduk melepak kat kerusi di depan pejabat aku.Pagi tu tak ramai pulak yang melepak biasa nye penuh kerusi dan bersidai di tepi pagar depan pejabat aku sambil melihat pemandangan bandar mersing..Tapi pagi ni aku dengan Md.Din jek yang melepak.Baru aku tahu hari ni bos takde dia ade masyuarat kat johor patut la yang lain datang lambat.
Sedang aku berborak dengan md.din tiba-tiba

"Gedebuk"

"Eh lain macam jek bunyi tu" Kataku...

"Ader budak kene ragut la pin kat tangga" kata md.din....

Bila aku toleh aku lihat sekujur badan terbaring di tangga rupanya budak pejabat aku di serang oleh x husband dia.X husband mangsa menarik-narik mangsa.Aku dah tergamam.Macam tak percaya pun ada...

"tolong tolong tolong" kata mangsa meminta perlindungan....

Aku jadi serba salah..

"Nak aku tolong aku takot nanti dia cakap aku masuk campur rumahtangga dia" kata ku dalam hati....

Tiba-tiba budak pengawas hutan berlari memberi pertolongan dengan mengejar suspek dengan beramai-ramai..

"kejar kejar kejar" kata hero pengawas hutan tu....

Apalagi bertaburan diorang berlari mengejar suspek dan akhir nya suspek berjaya di tangkap dan di bawa ke balai polis untuk siasatan lanjut.
Tetapi aku dan md.din masih terpaku di kerusi yang aku duduk tu.
Macam tak percaya.....aku tengok md.din dan md.din pula tengok aku...

No comments: