Thursday, February 12, 2009

MeNuMpAnG aTau ? ? ?

Setiap hari ada 'kawan' yang akan menumpang kereta saya untuk ke pejabat.

Setiap hari juga dalam pukul 4.30 petang beliau akan msg saya 'Balik cepat atau lambat'?
Masa balik aku adalah tidak menentu kerana bergantung kepada kerja yang ada.
Setiap hari juga saya akan menghantar laporan 'macam biasa 5.30ptg' atau 'balik lambat'.
Kadang-kadang aku rasa menghabiskan kredit je kan.

Kalau saya balik untuk meninggah kedai atau pasar malam.
mesti ayat2 petanyaan seperti ini akan keluar
Nak beli apa?
kat umah tak ada barang k?

Penah pada hujung minggu dia sms saya, 'ko kat mana'?
saya jawab 'nape'
msg dijawab dengan 'tak kan tanya tak boleh kot'
saya jagi bengang!!!
kalau korang kena mcm tu apa perasaan???
Setiap sesuatu yang berlaku adalah bersebab kan.

Selepas insiden ini berlaku, saya tidak menyinggah lagi ke mana2.
saya bosan dan tidak suka orang mempertikaikan tindakan aku.

Masalah sekarang saya atau dia yang menumpang???

2 comments:

mEiZ AraNda said...

tau xper..;p
penumpang macam nie bagi lempang jer..

da la menumpang
nak wat mcm keta dia plak..
naseb tumpang u x minta tambang..;p

balduPuteh said...

MEIZ ARANDA:

Tau takpe..