Monday, May 18, 2009

ReMpIt

Hari nih firt time aku pegi kerja dari Parit Raja ke Mersing naik motor.Pagi-pagi dah merempit menempuh sejuk pagi dan kabus dia punyer sejuk sampai ke tulang.Seronok juga sesekali merempit.Teringat aku masa bujang dulu motor lah kenderaan aku yang terutama.Kenapa dulu aku boleh ulang alik Seremban-Johor tiap2 minggu dengan hanya menaiki motor, ni kan lagi Parit Raja-Mersing lagi dekat hanya mengambil masa lebih kuarang 1 jam 45 minit dan kos minyak hanya RM6.00 sahaja,berbanding dengan memadu kereta memakan masa 2 jam hinga 2 jam 30 minit dengan kos minyak Rm 30.00..Jimat bukan naik motor.Dengan motor jugak lah aku dah sampi merata di malaysia ni..Satu kepuasan dalam diri aku...

3 comments:

Mya said...

naik motor ni kena extra hati-hati.. jgn bawak laju sgt.. :)

tulip_suci said...

isy2... memang mat rempit pun kalah...sbb mungkin dia tak pernah merempit sejauh itu...hati-hati tu..

balduPuteh said...

tu la pasal
ader ke mat rempit berani
ulang alik jb-srbn tiap mgu
ok hati2 no 1 dlm merempit